L’Ajuntament es prepara per a l’estiu i amb la previsió de l’arribada d’altes temperatures s’activa el protocol per episodis de calor recollit en el DUPROCIM, el Document Únic de Protecció Civil Municipal, que indica que el risc d’onades de calor esdevé quan se supera la temperatura de 34,5ºC.
Per combatre les altres temperatures d’aquests mesos més calorosos us recordem que teniu a la vostra disposició diferents espais considerats refugis climàtics a diferents punts del municipi.
Els refugis climàtics són equipaments o zones públiques obertes a la ciutadania que, en episodis meteorològics extrems, com ara les onades de calor, ofereixen un espai fresc per a aquelles persones que no puguin aconseguir confort climàtic a casa. Aquests tenen ombra, estan climatitzats, punts de descans i tenen a prop punts d’aigua com fonts per refrescar-se.
A la Selva els podem trobar a la plaça del Portal d’Avall, recentment renovada i adaptada, el Pavelló Municipal d’Esports, al Casal d’Avis, a l’Hort d’Iglésies, al passeig arbrat del carrer Gandhi i al parc de l’Abel Ferrater, situat entre l’escola i l’institut.
Per fer front a la calor, l’Agència de Salut Pública de Catalunya i Protecció Civil de la Generalitat, aconsella:
- Hidratar-se molt sovint.
- Evitar sortir al carrer en les hores de màxima insolació i, per tant, realitzar les tasques habituals en les primeres hores del matí o a la tarda quan el sol ja declina.
- Les persones que treballin a l’aire lliure, cobrir-se el cap amb una gorra o barret de palla i beure més aigua de l’habitual.
- Realitzar pràctiques esportives a primera hora del matí o al vespre.
- Reforçar la hidratació en persones amb malalties cròniques, mainada i gent gran, ja que són els que normalment no tenen sensació de set encara que s’estiguin deshidratant.
- Acudir als refugis climàtics en cas de no disposar de ventilador o aire condicionat al domicili.
- Es recomana visitar, com a mínim, un cop al dia, familiars o persones grans que viuen soles per assegurar-se que s’hidraten i segueixen els consells davant les temperatures elevades.
- Treure les mascotes a passejar en les hores més fresques i procurar que tinguin força aigua fresca a l’abast i ombra.