Ens definim com una escola:
- Catalana i la llengua vehicular del centre és el català.
- Mediadora de la cultura i del folklore i donem a conèixer les festes tradicionals catalanes.
- Aconfessional on es respecten les idees i creences de cada individu.
- Inclusiva. Estem oberts a la diversitat.
- Acollim i integrem infants amb necessitats educatives específiques.
- Treballem en estreta relació amb els especialistes relacionats en cada cas.
- Rebem l’assessorament de l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic del Baix Camp (E.A.P.), tant per poder detectar possibles casos, com per a orientar a nivell psicopedagògic a les educadores i a les famílies.
- Coeducadora.
- Solidària.
- Plural.
- Democràtica.
LÍNIA PEDAGÒGICA I METODOLOGIES
- Inspirada en la Vida Quotidiana i en les metodologies de: Pickler, Malaguzzi, Montessori,…
- L’objectiu principal és el benestar de l’infant que afavoreix el desenvolupament autònom de les seves capacitats. Per això oferim un tracte respectuós en l’acompanyament,un espai acollidor i tranquil i un temps de qualitat.
- El quotidià, el dia a dia a l’escola ens ofereix moments i espais de relació privilegiats, per tal d’afavorir un desenvolupament integral i harmònic de l’infant.
- Les activitats de la vida quotidiana han de ser l’eix central de l’ambient educatiu. I comparteixen el seu valor educatiu amb el joc, l’experimentació i els moments de cura, promovent conjuntament l’adquisició d’hàbits, de valors, de normes i el desenvolupament de les capacitats dels infants.
- Veiem a l’infant com un individu únic i capaç d’actuar, decidir, relacionar-se…, per això es respecten i s’atenen de manera individualitzada els seus moments evolutius, oferint el temps necessari per assolir els seus processos i aprenentatges.
- Creiem en el moviment lliure dels infants i apostem per un desenvolupament motriu natural, respectant el seu ritme maduratiu(sense forçar cap posició).
- Una bona planificació facilita l’acció de l’educadora i afavoreix un ambient agradable i relaxat, augmenta el benestar, la seguretat, la confiança i l’autonomia dels infants.